tel.: 605 478 896
18. 8. 2014 21:04 Úprava H.D. Softaila na 300mm pneu
  • Základním požadavkem bylo upravit stroj pro použití zadního kola o šířce 300mm a snaha o vytvoření dobrých jízdních vlastností v dané konfiguraci.
  • K tomuje třeba dodržet určité zásady:
  • dokonale vyvážit podvozek (sériového Softaila je totiž nutné pro uvedení do rovnováhy naklonit o 3 stupně doprava).
  • neprodlužovat přední vidlici a neměnit její geometrii.
  • použít dobrou přední pneu do šířky 130mm.
  • vytvořit pro řidiče pohodový posaz s dostatkem místa na tužší práci v zatáčkách.

Objektem napadení se tentokrát stal Harley-Davidson Softail Deuce z roku 2006.

Objektem napadení se tentokrát stal Harley-Davidson Softail Deuce z roku 2006.

Hlavním zakoupeným doplňkem byla sada široké kyvné vidlice od firmy Zodiac.

Hlavním zakoupeným doplňkem byla sada široké kyvné vidlice od firmy Zodiac.

A sada, přemísťující sekundární převod na pravou stranu.

A sada, přemísťující sekundární převod na pravou stranu.

Blatník byl zcela přepracován a na kyvné vidlici byly provedeny jen drobné úpravy kvůli zavěšení brzdy

Blatník byl zcela přepracován a na kyvné vidlici byly provedeny jen drobné úpravy kvůli zavěšení brzdy

Pravostranný převod, který je zárověň rozšířením, nebylo třeba nijak upravovat, montáž je ale obtížnější.

Pravostranný převod, který je zárověň rozšířením, nebylo třeba nijak upravovat, montáž je ale obtížnější.

Přední blatník jsme vyrobili podle profilu pneumatiky.

Přední blatník jsme vyrobili podle profilu pneumatiky.

Základnu sedla jsme vyrobili z 2mm plechu.

Základnu sedla jsme vyrobili z 2mm plechu.

Do blatníku byly začleněny četné výztuhy, které umožní zatížení spolujezdcem.

Do blatníku byly začleněny četné výztuhy, které umožní zatížení spolujezdcem.

Nádrž byla snížena a zkrácena, stejně tak panel s tachometrem.

Nádrž byla snížena a zkrácena, stejně tak panel s tachometrem.

Přemístění hmotnosti sekundárního převodu na druhou stranu a nevybočení primárního převodu umožnilo zcela vyvážit motocykl.

Přemístění hmotnosti sekundárního převodu na druhou stranu a nevybočení primárního převodu umožnilo zcela vyvážit motocykl.

Pohodový posaz s dostatkem místa v sedle ulehčuje vyšší nároky na pilotáž.

Pohodový posaz s dostatkem místa v sedle ulehčuje vyšší nároky na pilotáž.

Motor nebyl upravován, jeho výkon je vzhledem ke změnám na podvozku zcela dostatečný.

Motor nebyl upravován, jeho výkon je vzhledem ke změnám na podvozku zcela dostatečný.